söndag 18 oktober 2015

freestyleträning

Idag på träningen så körde jag igenom Xenas freestyleprogram och Tysons htmprogram med Xena. Båda gick väldigt bra men så klart inte prefekt men det kommer att bli bra tror jag. 

Idag klarar hon av att snurra utan hjälp från handen och gör det på kommando. Men jag måste nu träna in att hon både ska snurra och sedan spinna i kedja. Måste även hitta en ny pall som vi ska träna med då jag inte tycker att ikeapallen är bra som den inte är rund. Jag vill ha en rund pall så det bli till att leta. Vi måste även träna in att gå runt mig och slalom plus bakslalom och sedan kedja dessa. 

Tyson behöver en fastare fot både på höger och vänster sida så det ska vi träna på under veckan och göra övergångar mellan dessa. 

Även fast vi var iväg och tränade så var jag tvungen att träna åttans trick när jag kom hem och det gick väldigt bra. Tyson är stor men så grymt snabb och smidig. Xena gjorde även hon fin fina åttor. 

Nej i veckan blir det struktur och mer fokus på olika tricks och positioner om vi ska hinna bli klara med programmet i tid och bli klara till debuten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar